Húsvéti tojás ötletek

Még két hét és itt a Húsvét így lassan-lassan el lehet kezdeni készülődni, én pedig már javában gyűjtögetem az ötleteket, ma tojás festéssel és dekorálással kapcsolatos ötleteket hoztam nektek, külföldi és magyar oldalakat gyűjtöttem egy kis csokorba.

Én minden évben festek tojást, gyerekkoromban mindig anyukám csinálta, és nem nagyon szerette ha ott lófrálok körülötte, ugyanis ő annyira nem volt odáig hogy órákig bíbelődjön a dekorálásukkal, goyrsan megfőzte őket be a festékbe és kész :D én viszont szeretek pepecselni így a hagyományos festés mellett gyakran próbálok ki új technikákat, ezekből válogattam most ide is:

1. Festett tojások kicsit másként: (forrás és leírás a képre kattintva )

 - Gumigyűrűvel készített mintás tojás
 - Dino tojások :D
 - Hagymahéjjal készített tojás
 - Üvegfestékkel festett tojás

Ezek közül én az előző években a gumigyűrűs változatot és az üvegfestékkel készített tojásokat próbáltam ki, utóbbi tényleg nagyon szép, nálam viszont problémát okozott később a tárolása, sajna nem tudtam olyan helyre pakolni ahol ne ragadt vagy tapad volna oda a festék :( így meg kellett tőlük válnom, de ha valaki tud valami jó megoldást erre akkor jelezze nekem :)


2. Tojás koszorú: (forrás és leírás a képre kattintva )

Akár ajtódísznek is kiválóan megfelel ez a nagyon egyszerű és visszafogott tojás koszorú, persze aki nem szereti a tojásokat kifújni az használhat műanyag vagy esetleg hungarocell tojásokat is, a hobby-boltokban lehet ilyesmit beszerezni. Nekem nagyon tetszik és mivel sütni fogok idén is, lehet hogy megvalósítom ;)


3. Üzenet a tojásban :) (forrás és leírás a képre kattintva )

Ezt a jópofa ötletet egy külföldi oldalon találtam, nekem nagyon tetszik :) Itt is kifújt tojásra van szükségünk, amelyet kézzel megfestünk, majd egy kis papírra írt szöveget rejtünk el benne, azon a lyukon ahol ugye kifújtuk a tojást, majd kerítünk neki egy szép kis dobozt, egy kis utasítással ellátjuk ( Crack me up ;) és átadjuk valakinek :)

4. Csillámporos húsvéti tojások: (forrás és leírás a képre kattintva )

Egy kicsit modern és rendhagyó, de mivel van egy kismillió csillámporom itthon, így én egészen biztosan kipróbálom idén, ezt a technikát :)


5. Sziluettes festett tojás: (forrás és leírás a képre kattintva )

 Szintén egy egyszerűbb festett tojás, amihez extrának csak nyomtathatós ragasztós papírra ( nem tudom mi a pontos neve a boltban :/ ) van szükségünk. Kiválasztott mintát kinyomtatjuk, körbevágjuk, és ráragasztjuk festés előtt a tojásokra, majd mehetnek a színezőbe ;) ha elkészült lehúzzuk róla a papírt és kész is :)

+1: végezetül hoztam egy tojást ami nem is teljesen tojás :D ez pedig nem más mint a

Tojás mécses:   (forrás és leírás a képre kattintva )

Tojásainkat feltörjük, lehetőleg ugye úgy hogy legalább az egyik fele épen maradjon, majd tojásfestékbe rakjuk a héjakat, miután elkészült a színezés, a héjakba méretre vágott kanócokat helyezünk és felolvasztott gyertyaviasszal felöntjük őket. Egyszerű és számomra sokkal jobban használható is, mint a készen vehető tojás gyertyák, mert azokat csak dísznek tartom mert nincs szívem őket meggyújtani :P 

Remélem ezzel a kis bejegyzéssel nektek is meghoztam a kedveteket a Húsvéthoz és a tojás festéshez/díszítéshez :)


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Instagram-box

Rendszeres olvasók

A Blogról

Amit tudni érdemes: a blog nyomokban kreatív ötleteket, zene-film-és könyv ismertetőket, egy 24 éves lány hétköznapjait, és fotós próbálozásait tartalmazza, változó eloszátsban ;).



Amennyiben tetszik amit látsz, térj vissza bátran máskor is, ha kérdésed van, felül az ikonok között megtalálod a számodra legkézenfekvőbb elérhetőséget!