Sorozatok /Ajánló/

Aki kicsit ismer az tudja aki nem az majd most talán rájön magától is, hogy szeretem a sorozatokat. Talán ennél kicsit több is, mondhatni sorozatfüggő vagyok :P bizony beismerem férfiasan :D hogy nem tudok nélkülük élni, szükségem van rájuk nap mint nap. Ebben a postban pedig összegyűjtöttem azokat amiket jelenleg is nézek, hátha valaki más is kedvet kap hozzájuk, esetleg talál olyat amiről még nem is hallott.

A sorozat függésem már nagyon réges-régre visszanyúlik, már gyerekkoromban is rengeteg sorozatot követtem, csak akkor még szűkösebbek voltak a lehetőségek, előbb ugye m1, m2, majd később a kereskedelmi csatornák által biztosított jó öreg szappanoperák. A 90-es évek végén apukám hozott nekünk parabola antennát ekkor nagyra nyílt a kapu, a német adókon megismertem jó néhány külföldi, leginkább amerikai sorozatot és innentől már nem is volt visszaút. Jelenleg már jobbára csak számítógépen nézek sorozatot, egy napos késéssel az eredeti sugárzást követően, így mondhatni naprakész vagyok. No de hogy mik is ezek? Lássuk:

Először is a sitcom-ok, amik általában 20 percesek, abszolút kikapcsolódásra alkalmasak, tele hülyeséggel és poénnal (ilyen volt pl.: Jóbarátok). Itt a sorrendet most úgy állítottam fel hogy melyik az amelyiket a legjobban kedvelem és így lefele.

How I Met Your Mother /Így jártam anyátokkal/ - (Ismertető) : Ezt a sorozatot szerintem még az is ismeri aki egyáltalán nem nézi :) A Jóbarátok remake-ként is csúfolják, de engem ez hidegen hagy, mert imádom. Anno a comedy centralon találkoztam vele először, fogalmam sem volt mi az, de 5 perc után ott ragadtam. Amerikában éppen a 8. évad, egyben (a pletykák szerint) talán az utolsó évad megy. Nekem az egyik szemem sírna a másik nevetne érzésem van ezzel kapcsolatban, jó lenne ha örökké tartana a sorozat :D de ugyanakkor szeretném már meg tudni ki lesz Ted felesége, plusz nem szeretném ha a végére ellaposodna az egész és belebuknának.

New Girl: A történet egy lányról szól aki beköltözik egy albérletbe ahol is három pasi lakik :D Az alap szituáció szerintem már magában is vicces, de ami sikerre viszi a sorozatot, az írók és a remek poénok mellett az a szereplők és az általuk megformált karakterek. Fantasztikusak, de tényleg :) a főszereplő hölgy Zooey Deschanel ( a Dr. Csontot megformáló színésznő húga ) egyszerűen fenomenális. Hosszú munka nap után vagy éppen előtte tökéletes, utána csak egy nagy vigyor marad az ember arcán, legalábbis nálam épp így szokott lenni. Amikor rátaláltam a sorozatra Balázs is itt bóklászott így belenézett, aztán később már mindig meg kellett várnom az új részekkel ha nézni akartam :D szóval akár fiúknak is ajánlom :)

Cougar Town /Szüetett Szinglik/: Ezzel a sorozattal először egy tévé ajánlóban találkoztam, éppen a FEM3 sorozatait reklámozták és ez is közte volt. A magyar cím perszer borzalmas, bár meg kell jegyeznem hogy az angol olyannyira borzalmas hogy az írók is kiparodizálják minden rész elején :DD


Courtney Cox-nak úgy látszik jobban sikerült az önmegvalósítás és nem lett Joey fiaskó belőle :D mint szegény színész társának. Mert bár a sorozat januártól új csatornára költözve lesz látható, már a 4. évad következik. Amit tudni kell róla az hogy egy csapat idióta van benne akik mindig! bort isznak és állati hülyeségeket csinálnak :DDD igazán jókat lehet rajtuk derülni és a szereplőgárda is tökéletes.

Don't trust the B**** in aparment 23: No hát ez egy abszolút eszeveszett sorozat :D idén nyáron találtam rá, épp egy cougar town facebook postban említették meg, rákerestem és a főszereplő nő miatt ( szerepelt a Gilmore Girlsben anno ) gondoltam megér egy próbát. A történet szerint a szőke naiv hősnőnk June a nagy városba költözik az új munkahelye miatt ahova is betérvén kiderül hogy csődbe ment :D mivel se állása se pénze, találnia kell egy olcsó lakást míg talpra áll, így költözik be Chloehoz aki egy gonosz p***a :P megpróbálja kikészíteni June-t ahogy a többi lányt akik eddig ott laktak (brahiból :D ) de a fagyi visszanyal, így jóbarátok lesznek, bár Chloe ördögi :D személyisége és June túlzott naivsága mindig hoz újabb érdekes szituációkat és lényegében erről szól az egész sorozat. Nemrég kezdték vetíteni a 2. évadot eddig jól teljesít nálam, az eheti részt kimondottan imádtam :) Érdekesség még, hogy szintén főszereplő a Dawson és a haverok Dawsonja James Van Der Beek aki saját magát alakítja :P

Suburgatory / le se akarom írni a magyar címet :S A kondom el van vetve / (Ismertető) : Először is, felkeresném az HBO-n azt az idiótát aki ezt a címet adta neki magyarul, mert hogy 1. semmi köze nincs a történethez, 2. többek között ezért nem néztem meg a nyárig, mert mindig csak a címet láttam az online oldalakon és azt hittem valami szar :S . Végül egy oldalon megláttam az eredeti címmel és bele kukkantottam. Az 1. évad tetszett, bár már gyengébb kategória mint a fentiek, de agy offolásra épp tökéletes, viszont most a 2. évad mint ha kicsit gyengébb lenne, eddig az öt rész alatt még alig volt néhány poén, de még reménykedem a felemelkedésben :)

Partners: Egy abszolút újdonság, idén szeptemberben indult a sorozat, eddig 6 részt adtak le. Én eredetileg csak azért akartam bele nézni mert Sophia Bush ( Tuti gimi - Brooke) az egyik főszereplő és kiváncsi voltam hogy teljesít. Az alap sztori két férfiról szól akik gyerekkoruk óta barátok és most együtt vezetnek egy építészeti céget. A kis csavar annyi hogy egyikük meleg :P amúgy pedig egy tipikus, alánevetős komédia. Az első pár rész kicsit erőltetettnek tűnt nekem is, külföldi fórumokon olvastam, hogy sokan el is kaszálták a sorozatot, de én még kitartok, plusz annyira azért szerintem nem vészes azt a 20 percet nyugodtan rászánom és vannak benne jó poénok, aztán majd később meglátom hogyan tovább.

A sitcom-okból ennyit követek. Összességében szeretném el mondani, hogy sokszor látom különböző kritika oldalakon, hogy oldalakat írnak egy-egy ilyenről, kielemeznek minden hülyeséget és olyanokat látnak a dolgokba néha hogy hihetetlen. Szerintem ezeknek egyetlen funkciójuk van, kikapcsolni az embert 20 percre. Jót mosolyogni rajtuk, kicsit elfelejteni a gondokat és kész, nyilván nem világ megváltás a céljuk :)

Most következhetnek a kicsit komolyabb hangvételű sorozatok, mindenféle fajtából, ahol már ugye 40 percesek egy-egy részek. Itt már csak nézési-idő sorrendet állítottam fel, mert nehezen tudnék kedvencet választani, plusz így egyszerűbb is :)

Hétfő:
Once Upon A Time / Egyszer volt hol nem volt/(Ismertető): A sorozatról még év elején olvastam, de voltak kétségeim, mesehősök? filmben? :D furának gondoltam, aztán a nyáron láttam az olimpia alatt hogy az M1 igyekszik felzárkózni és hogy adják majd a sorozatot, gondoltam akkor nálam is megér egy próbát. Ginnifer Godwin-t előtte még csak egyszer láttam egy filmben, de beleszerettem a bájos arcába és ez a sorozatnál sem volt másként. Szerettem volna a tévében követni, de tudtam nem leszek elég erős és amikor megtudtam hogy szeptemberben indul Amerikában a 2. évad nekiültem és megnéztem kb. 2 nap alatt az egész első évadot :) Nagyon szeretem, minden eddigitől eltér, különlegessé teszi a történet és a mesehősök adaptációja mondhatni a "valóságba". A karakterek igazán szerethetőek, mindenkinek csak ajánlani tudom, én úgy várom hogy elteljen a hét és jöjjön az új rész mint egy gyerek :D


Revenge /Bosszú/ (Ismertető): A helyzet ugyanaz min OUAT-nál, nagy hévvel nekikezdtem nézni az M1-en d jött az új évad, plusz szerdánként vannak a Zumba edzések is így azt mindenképp letöltöttem volna. Jelenleg ez az egyik nagy kedvencünk, bizony kedvencünk mert ezt a sorozatot imádja Balázs is, persze nem is csodálom :P Nem hiába lett nagyon hamar a tavalyi év siker sorozata, egyszerűen kiszámíthatatlan, mindig történik valami amire nem számít az ember. Közben pedig csodáljuk Emily karakterét hogy hogyan tud fejben mindent ennyire kézben tartani és kitervelni előre. Minden rész után mikor megnézem a következő heti promo-t azt mondom, húúú ez lesz a legdurvább aztán jön az újabb és mindig felülmúlja. Egyszerűen imádom :)

Kedd:
Bones /Dr. Csont/: Ezt a sorozatot szerintem szintén nem kell bemutatnom, hiszen az RTL Klubbon már jó néhány éve sikeresen fut. Amerikában éppen a 8. évadnál járnak. Én anno a tévében csak hébe-hóba néztem, de a Tumblr - n láttam egy csomó jó képet már az új évadokból, olyan dolgokról amik miatt újra elővettem a sorozatot. Végignéztem gyorsba a 5-6 évadot majd a 7.-et már folyamatosan követtem és a "szerelem" azóta is tart. A héten volt a sorozat talán eddig legjobb része, két kulcs hozzá: az összes főbb szereplő + Szeptember 11. egyszerűen nem lehetett nem megkönnyezni, én konkrétan szinte végig bőgtem az egészet. Kiváló rendezés volt.


Szerda:
Hart of Dixie: Még valahol régebben olvastam róla egy ajánlót de aztán valahogy elfeledkeztem róla és csak az év elején fedeztem fel magamnak. A sorozat egy fiatal orvosnőről szól aki nem kap sebészi ösztöndíjat ezért egy déli kisvárosba megy háziorvosnak, hogy eltöltsön ott egy gyakorlati évet. Szóval a nagyvárosi lány a kis városban, tipikus szituáció :D nem fogadják éppen tárt karokkal, de idővel talán sikerül fordítania a felálláson. Természetesen szemet vet a város szépfiújára, aki sajna foglalt, így aztán jönnek a bonyodalmak :P Ezt szintén nézi velem Balázs is, rengeteg vicces helyzet van benne, némi finom orvosi jelenet és még a szokásos, szerelem, barátok, család stb. :) én nagyon kedvelem, könnyed és aranyos, a főszereplő Rachel Bilson, kiváló a szerepre, én anno nem néztem a Narancsvidéket így mindenféle előítélet nélkül tudom nézni a játékát szerencsére :D

Van egy vicces  zene videója, egy kis fricska, amit a sorozatbeli társa Wilson Bethel írt ő pedig szuperül előadja, nézzétek meg ITT.


Csütörtök:
Supernatural /Odaát/ (Ismertető): Ezt a sorozatot is egészen biztosan ismerik sokan, bár ha az Rtl Klub-on múlna akkor lehet senki, mert olyan lehetetlen időpontban adják hogy az hihetetlen. Anno én is azért váltottam a letöltésre mert egyszerűen nem volt energiám péntek este hajnalban fennmaradni csak ezért. Ma meg már egyszerűen képtelen lennék magyarul nézni,  pont tegnap elkaptam egy részletet de borzalmas volt. Én nem szoktam a szinkron hangok miatt túl sokat nyavalyogni, bár tény hogy szinte mindig jobb az eredeti, de ebben az esetben számomra egyszerűen élvezhetetlen magyarul. A valóságban annyira mély hangjuk van hogy csak na, itt meg olyan mintha két 8 éves kislány szólalna meg, elképesztő. Mindenesetre a sorozat még mindig nagyon jó, már a 8 évadot tapossuk, de én úgy érzem folyamatosan meg tudtak újulni, én még nem unom, ahogyan Balázs sem, ez az egyik kedvence, még én miattam kezdte el nézni kb. 4 évadnál járhattam, aztán megnézte az első 3 évadot felzárkózott és azóta vállvetve :D nézzük, hogyan küzd Sam és Dean a démonok, angyalok, leviatánok és mindenféle szörnyek ellen.


Péntek:
Glee (Ismertető) : Amikor ezt a tv-ben adták, ha jól emlékszem vasárnap, abszolút hidegen hagyott, első ránézésre valami gyenge High School Musicalnek hittem és így is voltam vele tavaly őszig, aztán már nem is emlékszem miér, talán csak unatkoztam :D de belenéztem. Aztán a 2. évadot is majd a 3.-at már követtem :D nem mondom a történet és a cselekmények nem éppen a legtökéletesebbek, de nálam a zene és a színészek csodálatos hangja még mindig annyira varázslatos hogy kiegyensúlyozza a hibákat :) A 4. évad ami nemrég indult kicsit tényleg laposabb, de nincs is könnyű dolguk az íróknak, hiszen a karakterek nagy része leérettségizett és elhagyta az iskolát, de nekem még így is bejön, ha másért nem hát akkor a zenék miatt. Imádom a feldolgozásaikat és igen bevallom van ami jobban tetszik mint az eredeti és inkább csak azt hallgatom :P

A felsorolás itt véget érne, mert jelenleg ennyi amit nézek, azonban közeleg a január amikor is két nagy kedvencem végre indul
az egyik a: 
Suits: A tumblr -n találkoztam vele, állandóan ott voltak a jobbnál-jobb képek, és csak ott motoszkált a fejemben, hogy rá kéne kattani, de már annyi sorozatot néztem nem akartam még egyet, aztán mégsem bírtam ki, de milyen jól tettem :) Egy srácról szól aki olyan szuper képességgel rendelkezik, hogy bármit amit olvas azt megjegyzi így óriási tudása van, azonban az élete egy katasztrófa, egy véletlen folytán amikor is bajba kerül bemegy egy ügyvéd segéd interjúra és lenyűgözi Harvey-t a nagymenő ügyvédet, aki felveszi a céghez annak ellenére, hogy Mike sosem diplomázott le. Ez a kettejük kis titka amit elég nehéz titokban tartani a cégnél :D stílusa hasonlít a revenge-hez nem egészen lehet kiszámítani hogy mi is fog történni. Aztán ott vannak még a remek emberi kapcsolatok Harvey/Mike Mike/Rachel Harvey/Donna stb. amik miatt nem lesz szimpla unalmas ügy felderítős ügyvédi sorozat :D

a másik és ez a szívszerelmem :P a :
Bunheads: A sorozat akotoja nem más mint Amy Shermann Palladino aki elkészítette az egyik legnépszeűbb sorozatot a Gilmore Girls -t nekünk. És most merészet gondolt és elkészítette annak tükörképét, egy sorozatot ami a megszólalásig olyan mint a GG volt. A középpontban egy táncosnő áll akinek az élete a 40 hez közel lefele lejt, ekkor hirtelen felindulásból úgy dönt hozzámegy a férfihoz aki már régóta udvarol neki és Las Vegasból a férfi kicsinyke szülővárosába költöznek. Michelle megismerkedik  ballett tánctanárnő anyósával (aki nem más mint a GG-s Lorelai édesanya Emily Gilmore-t alakító Kelly Bishop) aki persze nem örvend a házasságnak túlzottan :D az első rész végén azonban sorsfordító dolog történik amikor is Michelle újdonsült férje egy autó balesetben meghal. Főhősnőnk nem tud mit csinálni ott marad anyósánál, aki később ráveszi hogy tanítson a tánciskolában, ahol a négy fiatal balettos Boo, Ginny, Sasha, Melanie is táncol. Az ő életüket követhetjük nyomon, ami olykor nehéz vagy éppen vidám, különböző problémáik vannak, viszont a tipikus GG jellemzők mind jelen vannak, úgy mint az irtozatosan gyors beszéd, a főhősnő bénázásai, a kisváros, a zenék pl.: egy az egyben ugyanolyanok :D sőt még néhány régi szereplő is feltűnik ugy mint a GG-s Kirk, Zach, az autószerelő csajszi nem jut eszembe a neve :/
Úgy tűnik azonban hogy a sorozatot jól fogadták és nem zavarja az embereket a hasonlóság, ugyanis ha jól olvastam a sorozatot berendelték a 2. évadra is. Én kívánom, hogy legalább annyit megéljen majd mint a Gilmore Girls. :)



Most már tényleg befejezem, mert egy kicsit hosszúra sikerült, aki végigolvassa kap egy képzeletbeli pacsit :D Ezek közül ti néztek valamit? Vagy netán valami mást? Írjátok meg nyugodtan hátha találok még kedvemre valót :P

3 megjegyzés:

  1. Hát ebből 6 sorozatot nem nézek illetve most felkerült a listára: Bunheads, Suits, Heart of Dixie, Bones(egyedül ezt nem tervezem), meg Partners és a Don't trust the B**** in aparment 23. A Gilmore Girls nagy kedvencem volt, szóval a Bunheads áll a lista élén. :) Én is függő vagyok, azt hiszem 63 sorozat van myepisodes.com-on, amit jelölgetek, hogy nézek. :D

    VálaszTörlés
  2. A többi favorit, a new girl az egyedüli, ami kissé olyan elvont számomra.

    VálaszTörlés
  3. Akkor bizony te sem vagy kispályás :D van egy kettő amivel még szemezek, de esetleg már a sokadik évadnál járnak és így sokat kéne pótolni azokhoz még erőt gyűjtök :D

    VálaszTörlés

 

Instagram-box

Rendszeres olvasók

A Blogról

Amit tudni érdemes: a blog nyomokban kreatív ötleteket, zene-film-és könyv ismertetőket, egy 24 éves lány hétköznapjait, és fotós próbálozásait tartalmazza, változó eloszátsban ;).



Amennyiben tetszik amit látsz, térj vissza bátran máskor is, ha kérdésed van, felül az ikonok között megtalálod a számodra legkézenfekvőbb elérhetőséget!